Projekt M&A:
Celem projektu było zapewnienie realizacji wyniku finansowego kontraktu SPA (sprzedaż udziałów Hypermedia, HyperHouse of Media oraz HyperMobile do AEGIS Media) o wartości kilkudziesięciu mln PLN. Dołączyłam do organizacji w niespełna rok po sprzedaży, przed audytem pierwszego roku finansowego objętego kontraktem.
Moim zadaniem było przygotowanie i wykonanie planu finansowego, który gwarantowałby realizację ceny umowy sprzedaży w pięcioletnim okresie earn-out. Podstawę algorytmu wyliczającego roczne płatności okresowe był wynik sprawozdań finansowych, rewidowanych przez wskazanego przez właściciela audytora – Deloitte Audyt. Przy czym mnożnik zyskiwał na atrakcyjności wraz z upływem kolejnych lat, przy zastrzeżeniu, że suma płatności nie mogła przekroczyć całkowitej ceny sprzedaży określonej w kontrakcie. Realizacja zadania wiązała się z:
- precyzyjnym zaplanowaniem zarówno kosztów prowadzenia działalności
- uwzględnieniem zmiany siedziby spółki i przeprowadzką do biurowca klasy A
- utrzymaniem daleko posuniętego reżimu kosztowego, weryfikacją efektywności procesów i pracy
- negocjacją umów z portalami internetowymi (wydawcy), w szczególności warunków i wysokości premii otrzymywanych za wydatkowane w nich budżety klienckie
- zaplanowaniem i realizacją przejęcia wyodrębnionej części Domu Mediowego Carat w trybie art. 23’ Kodeksu Pracy i korzystanie z efektu skali dysponowania połączonymi budgetami klientów
bieżącą współpracą z media bayerami pozwalającą na takie kierowanie strumieni wydatków, które maksymalizowały premie - dodatkowym wyzwaniem osiągnięcie u jednego z wydawców progu wydatków uprawniających do premii w wysokości 30%, co było wówczas i jest do dziś ewenementem w skali kraju
Główne informacje:
- Agencja interaktywna
- Warszawa
- Reklama
- M&A
- przejęcie - 3 miesiąc
- zapewnienie realizacji SPA - 3 lata