Reorganizacja przed M&A

Projekt przygotowania spółek do sprzedaży:

Projekt dotyczył reorganizacji finansów grupy spółek z branży reklamy internetowej. 

Celem głównym było przywrócenie płynności finansowej spółkom. Analiza wykazała, że podstawowym problemem nie są złe długi i niewypłacalni kontrahenci, ale bardzo długie terminy płatności, sięgające nawet 120 dni. Przy czym należności spływały zgodnie z warunkami kredytu kupieckiego.

Optymalnym, zarekomendowanym rozwiązaniem, było wykorzystanie faktoringu. W podmiotach, w których prezes osobiście akceptował w systemie transakcyjnym banku przelewy, propozycja obrotu wierzytelnościami była nie lada wyzwaniem.

Finalnie zarząd zdecydował się na inwestora branżowego a projekt został rozszerzony o przygotowanie spółek do sprzedaży, w tym zbudowanie struktury SSC oraz zapewnienie sprawnego i zakończonego sukcesem przejścia przez proces Due Diligence.

Główne informacje:

  • Agencja interaktywna
  • Warszawa
  • Reklama
  • Reorganizacja
  • faza płynności - 6 miesięcy
  • faza reorganizacji - 9 miesięcy
Content,Grey-haired,Manager,Writing,Chart,On,Glass,Board.,Professional,Young