Projekt przygotowania spółek do sprzedaży:
Projekt dotyczył reorganizacji finansów grupy spółek z branży reklamy internetowej.
Celem głównym było przywrócenie płynności finansowej spółkom. Analiza wykazała, że podstawowym problemem nie są złe długi i niewypłacalni kontrahenci, ale bardzo długie terminy płatności, sięgające nawet 120 dni. Przy czym należności spływały zgodnie z warunkami kredytu kupieckiego.
Optymalnym, zarekomendowanym rozwiązaniem, było wykorzystanie faktoringu. W podmiotach, w których prezes osobiście akceptował w systemie transakcyjnym banku przelewy, propozycja obrotu wierzytelnościami była nie lada wyzwaniem.
Finalnie zarząd zdecydował się na inwestora branżowego a projekt został rozszerzony o przygotowanie spółek do sprzedaży, w tym zbudowanie struktury SSC oraz zapewnienie sprawnego i zakończonego sukcesem przejścia przez proces Due Diligence.
Główne informacje:
- Agencja interaktywna
- Warszawa
- Reklama
- Reorganizacja
- faza płynności - 6 miesięcy
- faza reorganizacji - 9 miesięcy