Projekt M&A: Celem projektu było zapewnienie realizacji wyniku finansowego kontraktu SPA (sprzedaż udziałów Hypermedia, HyperHouse of Media oraz HyperMobile do AEGIS Media) o wartości kilkudziesięciu mln PLN. Dołączyłam do organizacji w niespełna rok po sprzedaży, przed audytem pierwszego roku finansowego objętego kontraktem. Moim zadaniem było przygotowanie i wykonanie planu finansowego, który gwarantowałby realizację ceny umowy […]
Wdrożenia systemu ERP: Celem projektu był wybór i wdrożenie systemu finansowo-księgowego i kadrowo-płacowego ze względu na anachroniczność zastanych rozwiązań. Moją rekomendacją był Macrologic z uwagi na moduł rozliczeń projektów. Jednakże ze względów budgetowych nie uzyskał akceptacji zarządu. Alternatywą był system RAKS – dużo mniej funkcjonalne, wymagające dostosowań rozwiązanie „pudełkowe”, które jednak spełniało kryteria budgetowe. Wdrożone […]
Projekt przygotowania spółek do sprzedaży: Projekt dotyczył reorganizacji finansów grupy spółek z branży reklamy internetowej. Celem głównym było przywrócenie płynności finansowej spółkom. Analiza wykazała, że podstawowym problemem nie są złe długi i niewypłacalni kontrahenci, ale bardzo długie terminy płatności, sięgające nawet 120 dni. Przy czym należności spływały zgodnie z warunkami kredytu kupieckiego. Optymalnym, zarekomendowanym rozwiązaniem, […]